Enviat per: george85 | 11 Abril 2009

Un bus menys bus

Vodpod videos no longer available.

"Riding the Bx12 Select Bus service" d'Streetfilms

Creuar mitja ciutat o arribar-ne al centre des de la perifèria en bus és sinònim de trajecte llarg i lent. Unes característiques que el fan útil només per a aquells que no tenen cap altre opció o que tenen prou temps per perdre.

Però no podem jutjar l’autobús segons les circumstàncies que l’envolten. Aquest projecte de Nova York, juntament amb molts d’altres, demostra una vegada més que l’autobús pot ser tant competitiu i atractiu com el metro o el tramvia.

Metros, tramvies i altres sistemes semblants son apreciats per els usuaris però només tres raons. La primera, per què la seva xarxa/recorregut és molt simple i permet tenir-ne una imatge mental completa fàcilment. És a dir, qualsevol pot memoritzar amb facilitat i sense esforç d’on ve, on va i per on passa. La segona és la seva velocitat comercial. Aquests sistemes acostumen a tenir certs privilegis en els espais per on circulen que els permeten oferir uns temps de viatge força competitius. I la tercera , i no per això menys important, el seu nivell de servei. Horaris amb intervals de pas petits, d’ampli espectre i amb un nivell de compliment molt elevat; fan el servei més atractiu.

Un autobús no és menys per el sol fet de ser un autobús. Si agafem una línia d’autobús com les que hem descrit al principi, li establim una distància entre parades àmplia però raonable, la dotem d’espais reservats o semi reservats per on circular o de prioritat semafòrica en els punts més congestionats del recorregut, en dissenyem uns horaris amb una bona freqüència i ens preocupem de comunicar d’una forma clara i concisa el recorregut que fa; obtindrem una línia d’autobús atractiva i competitiva.

Això és el que han fet amb la BX12 i els resultats parlen per si sols: un 30% més d’usuaris. En aquest línia, a més a més, hi han aplicat un sistema de validació a la parada per encara reduir més el temps de trajecte. Al haver pagat a la parada , i no haver de pagar al pujar, els usuaris tarden menys en pujar al autobús i per tant el temps de viatge es redueix.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: